Protokół nr 1

PROTOKÓŁ
ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Gminy Rypin
- budżetowej,
- rolnictwa
odbytego w dniu 28 listopada 2002 r.

Posiedzenie otworzył sekretarz gminy Jan Kwiatkowski, który poinformował, że zgodnie z uchwałą rady gminy pierwsze posiedzenie komisji zwołuje wójt.

Następnie   poprosił   komisje   :   budżetową  i   rolnictwa   o   dokonanie   wyboru przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego komisji.

Przewodniczącym komisji rolnictwa wybrany został p. Edward Cichacki, a zastępcą przewodniczącego p. Wojciech Krajewski.
Przewodniczącym komisji budżetowej wybrany został p. Adam Szalkowski, a zastępcą przewodniczącego p. Stanisław Błaszkiewicz.

Wspólnemu posiedzeniu komisji przewodniczył p. Adam Szalkowski przewodniczący komisji rolnictwa.

Sekretarz gminy Jan Kwiatkowski omówił ustawę o podatkach i opłatach lokalnych.
Komisje zaopiniowały pozytywnie następujące stawki podatków i opłat lokalnych na 2003 rok :
1. Podatek od nieruchomości:
1/ od budynków lub ich części:
a)  mieszkalnych - 0,27 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 16,50 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 8,06 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
d) zajętych na prowadzenie działaności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych - 3,46 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
e)  letniskowych — 5,78 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
f)   pozostałych - 1,50 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
2/ od budowli — 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3-7, 3/ od gruntów:
a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,60 zł od 1 m2 powierzchni,
b)  pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych - 3,38 zł od 1 ha powierzchni,
c)  pozostałych - 0,15 zł od 1 m2 powierzchni.

2.Podatek od środków transportowych - komisje proponuj ą pozostawić w wysokości takiej jak w 2002 roku.

3. Podatek rolny - obniżyć cenę skupu żyta do wysokości 26,00 zł za 1 q.

4. Podatek leśny - ustalić cenę sprzedaży drewna w wysokości 111,21 zł za 1 m3.

5. Podatek od posiadania psów - 20,00 zł od jednego psa.

6. Opłata administracyjna :
1/ za sporządzenie testamentu przed wójtem lub sekretarzem gminy - 190,00 zł,
2/ za wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy  - 190,00 zł.

Przewodniczący komisji budżetowej Adam Szalkowski podziękował komisji rolnictwa za udział w posiedzeniu. W dalszej części posiedzenia pozostała tylko komisja budżetowa.

Skarbnik gminy Zofia Milarska przedstawiła projekt uchwały zmieniającej budżet gminy na 2002 rok.
Proponowane zmiany w budżecie gminy na 2002 rok komisja zaopiniowała pozytywnie.

Przewodniczący komisji budżetowej p. Adam Szalko wski poprosił o wyjaśnienie sprawy przekazania dla gminnej spółki wodnej dotacji uchwalonej przez radę gminy.
Skarbnik gminy Zofia Milarska wyjaśniła, że nie przekazała w całości uchwalonej dotacji, gdyż spółka nie dokonała rozliczenia.


Protokowała
insp. urzędu gminy
Marianna Jesionkowska

 

     Przewodniczący                                Przewodniczący
    Komisji Rolnictwa                             Komisji Budżetowej 
    Edward Cichacki                                  Adam Szalkowski

plik do pobrania (26kB) plik

 

metryczka


Wytworzył: Marianna Jesionkowska (28 listopada 2002)
Opublikował: Julita Lewandowska (13 sierpnia 2003, 09:09:10)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1647