Komisja rolnictwa | Komisja statutowa | Komisja zdrowia, opieki i bezpieczeństwa publicznego
Protokół nr 1
PROTOKÓŁ
ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Gminy Rypin
- budżetowej,
- rolnictwa
odbytego w dniu 28 listopada 2002 r.
Posiedzenie otworzył sekretarz gminy Jan Kwiatkowski, który poinformował, że zgodnie z uchwałą rady gminy pierwsze posiedzenie komisji zwołuje wójt.
Następnie poprosił komisje : budżetową i rolnictwa o dokonanie wyboru przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego komisji.
Przewodniczącym komisji rolnictwa wybrany został p. Edward Cichacki, a zastępcą przewodniczącego p. Wojciech Krajewski.
Przewodniczącym komisji budżetowej wybrany został p. Adam Szalkowski, a zastępcą przewodniczącego p. Stanisław Błaszkiewicz.
Wspólnemu posiedzeniu komisji przewodniczył p. Adam Szalkowski przewodniczący komisji rolnictwa.
Sekretarz gminy Jan Kwiatkowski omówił ustawę o podatkach i opłatach lokalnych.
Komisje zaopiniowały pozytywnie następujące stawki podatków i opłat lokalnych na 2003 rok :
1. Podatek od nieruchomości:
1/ od budynków lub ich części:
a) mieszkalnych - 0,27 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 16,50 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 8,06 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
d) zajętych na prowadzenie działaności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych - 3,46 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
e) letniskowych — 5,78 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
f) pozostałych - 1,50 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
2/ od budowli — 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3-7, 3/ od gruntów:
a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,60 zł od 1 m2 powierzchni,
b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych - 3,38 zł od 1 ha powierzchni,
c) pozostałych - 0,15 zł od 1 m2 powierzchni.
2.Podatek od środków transportowych - komisje proponuj ą pozostawić w wysokości takiej jak w 2002 roku.
3. Podatek rolny - obniżyć cenę skupu żyta do wysokości 26,00 zł za 1 q.
4. Podatek leśny - ustalić cenę sprzedaży drewna w wysokości 111,21 zł za 1 m3.
5. Podatek od posiadania psów - 20,00 zł od jednego psa.
6. Opłata administracyjna :
1/ za sporządzenie testamentu przed wójtem lub sekretarzem gminy - 190,00 zł,
2/ za wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy - 190,00 zł.
Przewodniczący komisji budżetowej Adam Szalkowski podziękował komisji rolnictwa za udział w posiedzeniu. W dalszej części posiedzenia pozostała tylko komisja budżetowa.
Skarbnik gminy Zofia Milarska przedstawiła projekt uchwały zmieniającej budżet gminy na 2002 rok.
Proponowane zmiany w budżecie gminy na 2002 rok komisja zaopiniowała pozytywnie.
Przewodniczący komisji budżetowej p. Adam Szalko wski poprosił o wyjaśnienie sprawy przekazania dla gminnej spółki wodnej dotacji uchwalonej przez radę gminy.
Skarbnik gminy Zofia Milarska wyjaśniła, że nie przekazała w całości uchwalonej dotacji, gdyż spółka nie dokonała rozliczenia.
Protokowała
insp. urzędu gminy
Marianna Jesionkowska
Przewodniczący Przewodniczący
Komisji Rolnictwa Komisji Budżetowej
Edward Cichacki Adam Szalkowski
metryczka
Wytworzył: Marianna Jesionkowska (28 listopada 2002)
Opublikował: Julita Lewandowska (13 sierpnia 2003, 09:09:10)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1647