Treść
Rozdział 5
ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, SEKRETARZA I SKARBNIKA GMINY
§ 17
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
2) prowadzenie bieżących spraw Gminy,
3) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i
wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
4) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich
pracowników Urzędu,
5) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne
Urzędu oraz jego pracowników,
6) okresowe zwoływanie - nie rzadziej jednak, niż raz w miesiącu - narad z
udziałem wszystkich pracowników w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań,
7) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz
organizowanie ich współpracy,
8) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami
organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
9) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut
Gminy nie stanowi inaczej,
10) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
11) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
12) upoważnianie innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu
decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu
administracji publicznej,
13) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym pracowników
samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego
imieniu decyzji administracyjnych oraz kierowników jednostek
organizacyjnych,
14) ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników
Urzędu czynności kancelaryjnych,
15) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy
prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.
§ 18
1. Sekretarz podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta
lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez
Wójta.
2. Sekretarz wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
3. Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu
a w szczególności:
1) opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
2) opracowywanie projektów podziału Referatów na stanowiska pracy
3) opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
4) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw
związanych z doskonaleniem kadr,
5) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
6) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników
bezpośrednio mu podległych,
7) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem
środków trwałych,
8) koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
9) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta,
10) utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu,
11) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem
pracy oraz akt osobowych pracowników,
12) organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
13) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności
z zakresu prawa pracy,
14) zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen
kwalifikacyjnych pracowników mianowanych Urzędu,
15) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
16) zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu
jako pracodawcy,
17) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
4. Do zadań Sekretarza w zakresie BHP należy pełnienie funkcji doradczych i
kontrolnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy a w szczególności:
1) okresowa analiza stanu bhp,
2) stwierdzanie zagrożeń zawodowych,
3) przeprowadzanie kontroli warunków pracy,
4) zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
5) przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń instrukcji
dotyczących bhp,
6) rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących
wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań
środowiska pracy,
7) udział w dochodzeniach powypadkowych,
8) współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy,
5. Do Sekretarza jako Pełnomocnika d/s Ochrony Informacji Niejawnych
należą sprawy związane z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej a w
szczególności:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2) ochrona systemów i sieci informatycznych,
3) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o
ochronie tych informacji,
5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
6) opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
7) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
8) prowadzenie postępowania sprawdzającego wobec pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych.
§ 19
Do zadań Skarbnika należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie
rachunkowości,
2) kierowanie pracą Referatu Finansowego,
3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
4) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie
zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do
dokonywania kontrasygnaty,
5) współdziałanie w opracowywaniu budżetu,
6) współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
7) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań
wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.
8) analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe
uiszczanie opłat z tym związanych,
9) kompletowanie wniosków emerytalno - rentowych pracowników.
metryczka
Wytworzył: Wójt Gminy Rypin (10 stycznia 2005)
Opublikował: Julita Kwiatkowska (23 marca 2005, 10:18:08)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 5354