Zadania zlecone
1. Ustawy mogą nakładać na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów.
2. Zadania z zakresu administracji rządowej gmina może wykonywać również na podstawie porozumienia z organami tej administracji.
3. Gmina może wykonywać zadania z zakresu właściwości powiatu oraz zadania z zakresu właściwości województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego.
4. Spory majątkowe wynikłe z porozumień, rozpatruje sąd powszechny.
5. Gmina otrzymuje środki finansowe w wysokości koniecznej do wykonania zadań.
6. Szczegółowe zasady i terminy przekazywania środków finansowych, określają ustawy nakładające na gminy obowiązek wykonywania zadań zleconych lub zawarte porozumienia.
7. W przypadku niedotrzymania terminów, gminie przysługują odsetki w wysokości ustalonej dla zaległości podatkowych.
metryczka
Wytworzył: JUlita Lewandowska (15 lipca 2003)
Opublikował: Julita Lewandowska (15 lipca 2003, 08:55:18)
Ostatnia zmiana: Agnieszka Krauza (3 lipca 2009, 12:54:41)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 6691